Veelgestelde vragen

We helpen je graag

Heb je vragen over het werken bij Level One in Nederland? Hieronder hebben we de meest gestelde vragen op een rij gezet. Zit jouw vraag er niet tussen of wil je meer informatie? Neem contact met ons op, we helpen je graag verder.

Neem contact op

Inschrijving & Aanmelding

Hoe meld ik mij bij level one uitzendbureau aan?

Aanmelden bij Level One is eenvoudig via ons aanmeldformulier. We nemen daarna zo spoedig mogelijk contact met je op.

Wat is de identificatieplicht?

In Nederland is de Wet op de identificatieplicht van toepassing. Je moet bij inschrijving een geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) kunnen tonen. Als je daadwerkelijk start, ben je verplicht een identiteitsbewijs te kunnen overleggen aan jouw werkgever als daarom wordt gevraagd. Je moet er ook voor zorgen dat je identiteitsbewijs geldig is. Zorg er dus voor dat je jouw document op tijd verlengt.

Welke documenten heb ik nodig om mij in te kunnen inschrijven?

Je moet een geldige Europese identiteitskaart/paspoort hebben. Daarnaast hebben we je BSN-document, bankrekeninggegevens (om je salaris te kunnen betalen) en je e-mailadres nodig om je loonstroken en andere informatie te kunnen sturen. We hebben ook je cv nodig.

Heb ik een burgerservicenummer (BSN) nodig?

Iedereen die in Nederland belasting moet betalen, heeft een Burgerservicenummer (BSN) nodig. Heb je dit niet, dan maken we bij aankomst in Nederland een afspraak om het aan te vragen.

Indien je reeds over een BSN-nummer beschikt, hebben wij dit nodig voor ons personeelsdossier en om alle betalingen te kunnen verrichten.

Registratie in de Basisregistratie Personen (BRP)

In Nederland zijn er twee mogelijkheden om in te schrijven: inschrijving als niet-ingezetene (RNI) en inschrijving als ingezetene in de BRP. Voldoe je aan de RNI-regels, maar wil je jezelf liever als ingezetene inschrijven in de BRP? Informeer dan bij de gemeente waar je gaat wonen of dit mogelijk is. Niet alle gemeenten bieden deze mogelijkheid. Meer informatie vindt u op deze website.

Werk & Contract

Waar ga ik werken?

Ons werkgebied ligt voornamelijk in Flevoland en de randgebieden. Uiteraard proberen we dit zo efficiënt mogelijk te plannen, zodat de verkeersbewegingen en reistijd tot een minimum beperkt blijven.

We hebben een groot aantal klanten waar de mogelijkheid bestaat tot vast werk voor het hele jaar. We zijn dan ook actief in diverse sectoren. Daarnaast hebben we ook veel korte opdrachten in bepaalde periodes. Uiteraard proberen we iedereen zoveel mogelijk continuïteit te bieden.

Wat voor soort contract krijg ik?

Als je voor het eerst bij Level One Uitzendbureau aan de slag gaat, teken je een tijdelijk contract – Fase A – voor maximaal 52 weken. Na afloop van dit contract teken je een contract voor Fase B. Dit contract kan zes keer worden verlengd met een maximale looptijd van 3 jaar. Daarna volgt een contract voor onbepaalde tijd in Fase C. Je kunt dus een tijdelijk contract van 4 jaar krijgen. Uiteraard kan er, afhankelijk van de omstandigheden, van deze termijn worden afgeweken.

Hoe teken ik mijn contract

We proberen de contracten momenteel zoveel mogelijk digitaal op te stellen. Daarom raden we aan om uw contract ook digitaal te ondertekenen. Uw contract wordt in uw eigen taal opgesteld en u ontvangt het per e-mail. U ontvangt ook de link met uitleg over hoe u het kunt ondertekenen.

Hoe Beëindig ik mijn contract

Wilt u de overeenkomst beëindigen, dan dient u dit schriftelijk of via de Level One app te doen . Het is erg belangrijk om dit zo snel mogelijk na uw beslissing te melden.

HOe wordt het salaris bepaald?

Wij bieden medewerkers een beloning conform de ABU-cao en/of een beloning conform de inlenersbeloning die geldt voor de opdrachtgever. Elke relatie valt onder een collectieve arbeidsovereenkomst (cao) of heeft een eigen regeling die de voorwaarden voor uurloon, toeslagen en periodieke verhogingen vastlegt.

Wanneer word ik betaald?

Als je voor het eerst bij ons komt werken, ontvang je wekelijks een salarisstrook per e-mail, waarop het aantal gewerkte uren en het netto te ontvangen bedrag staan ​​vermeld. Je wekelijkse salaris wordt zes werkdagen na het einde van de week aan je uitbetaald. Dit is altijd op maandag (tenzij het een feestdag is).

Werk je langer dan 26 weken bij ons, dan ontvang je elke 4 weken jouw uitbetaling. De 4-wekenuitkering wordt 6 werkdagen na afloop van de periode van 4 weken uitbetaald en je ontvangt op deze dag ook de salarisspecificaties per e-mail. Dit is altijd maandag (tenzij het een feestdag is).

Overzicht 4 wekelijkse betalingen 2025:

PeriodeWeeknummersDatum van betaling
1Week 1-4Maandag 3 februari 2025
2Week 5-8Maandag 3 maart 2025
3Week 9-12Maandag 31 maart 2025
4Week 13-16Maandag 28 april 2025
5Week 17-20Maandag 26 mei 2025
6Week 21-24Maandag 23 juni 2025
7Week 25-28Maandag 21 juli 2025
8Week 29-32Maandag 18 augustus 2025
9Week 33-36Maandag 15 september 2025
10Week 37-40Maandag 13 oktober 2025
11Week 41-44Maandag 10 november 2025
12Week 45-48Maandag 8 december 2025
13Week 49-52Maandag 5 januari 2026

Wat is een jaaropgave en wanneer ontvang ik die?

Eind januari ontvang je de Jaaropgave van het afgelopen jaar. De Jaaropgave geeft een overzicht van de salarisgegevens van een heel jaar. Gegevens zoals loonheffing en arbeidskorting staan ​​op dit formulier vermeld. Bewaar deze opgave goed. De Jaaropgave wordt automatisch per e-mail/post verzonden naar het bij ons bekende adres. Het is daarom belangrijk dat je ons op de hoogte stelt van een eventuele (e-mail)adreswijziging, ook als je niet meer bij Level One Uitzendbureau werkt. Je Jaaropgave (eind januari) kun je ook bekijken in de Level One app.

Wat is de ET-Regeling?

In sommige gevallen passen wij de ET-regeling toe.

De ET-regeling is alleen voor tijdelijke werknemers die buiten Nederland worden geworven. Als u al in Nederland werkt, geldt deze regeling dus niet voor u.

De ABU “CAO voor Uitzendkrachten” bevat een regeling die het mogelijk maakt om brutoloon uit te wisselen voor onbelaste vergoedingen en verstrekkingen voor de zogenaamde extraterritoriale kosten. Dit zijn de extra kosten (bijv. huisvesting) van uitzendkrachten van buiten Nederland die (tijdelijk) in Nederland werken. Alleen het loon dat boven het wettelijk minimumloon ligt, mag hiervoor worden gebruikt. Zodra een arbeidsmigrant zich definitief in Nederland heeft gevestigd en zijn sociaal centrum zich ook in Nederland bevindt, kan de ET-regeling niet worden toegepast. Bovendien geldt er een maximale looptijd van deze regeling. Momenteel mag de regeling maximaal 5 jaar worden toegepast. Na 5 jaar mag er niet meer worden uitgewisseld, de ET-kosten worden dan in mindering gebracht op het nettoloon. Let op, dit is 5 jaar na de eerste werkdag in Nederland.

Pensioen

Vanaf wanneer bouw ik pensioen op?

StiPP heeft twee regelingen: de Basisregeling en de Plusregeling. Ben je 21 jaar of ouder? Dan begin je direct met pensioenopbouw in de Basisregeling zodra je begint met werken. Ben je jonger dan 21 jaar? Dan bouw je de eerste 8 weken geen pensioen op. In de Basisregeling kun je 52 weken pensioen opbouwen. Je kunt in die weken bij verschillende werkgevers in de uitzendbranche werken. Als je minimaal één uur per week werkt, telt deze week mee in de periode van 52 weken. Na 52 weken gaat de Basisregeling automatisch over naar de Plusregeling. Je kunt gedetailleerde informatie over jouw regeling bekijken op de website Mijn StiPP Pensioen.

Wat zijn de verschillen tussen het STIPP basisplan en het plusplan?

In de Basisregeling betaalt de werkgever de premie, dus dit kost u niets. Bent u getrouwd of bent u een geregistreerd partnerschap aangegaan, dan heeft uw partner recht (afhankelijk van uw situatie) op uw pensioen. In deze regeling heeft u geen recht op pensioenopbouw bij arbeidsongeschiktheid. In de Plusregeling betalen u en uw werkgever uw pensioenpremie, u bouwt zo meer pensioenkapitaal op. Bent u getrouwd, bent u een geregistreerd partnerschap aangegaan of heeft u een samenlevingscontract? Dan kunnen uw partner en ook uw kinderen uw pensioen ontvangen. Ook blijft u pensioen opbouwen als u tijdens uw dienstverband arbeidsongeschikt raakt.

Huisvesting & aankomst

Kan ik hulp krijgen bij het regelen van mijn reis naar Nederland?

Kan je het transport naar Nederland niet zelf regelen? Wij kunnen je daarbij helpen. We werken samen met verschillende bedrijven die het transport verzorgen. Deze bedrijven zijn gecertificeerd en goed verzekerd, waardoor je geen onnodige risico’s loopt. Neem contact op met je contactpersoon als je nog vragen hebt.

Waar moet ik op de eerste dag van aankomst zijn?

Kom eerst naar ons kantoor in Emmeloord, Daalder 2, 8305 BE. We ontmoeten u daar en regelen, indien nodig of anders overeengekomen, het vervoer naar uw woonadres.

Ik heb geen accommodatie, wat zijn de mogelijkheden?

Wilt u gebruik maken van onze accommodatie, dan vragen wij een vergoeding van € 98 per week. Dit bedrag is all-in en er zijn geen bijkomende kosten.

Onze accommodatie is volledig gemeubileerd en voorzien van tv en internet. Uiteraard vindt er aan het begin en einde van de huurperiode een check-in/out plaats.

Verhuizen en uitschrijving

Wanneer jouw samenwerking met Level One eindigt of je besluit te verhuizen, maar je staat ingeschreven op ons verblijfsadres (Gemeente Noordoostpolder), vergeet dan niet om uit te schrijven.

Dit moet je doen met DigiD via deze link:

Uitschrijven is heel belangrijk, het niet doen kan ernstige gevolgen hebben.

Als je bent ingeschreven bij Gemeente Dronten (Swifterbant) of Zeewolde, verloopt de uitschrijving anders: Je dient het uitschrijfdocument te ondertekenen bij de huisvestingsbeheerder.

Kan ik mijn kamer reserveren tijdens mijn vakantie?

Ja, u kunt de kamer waar u verblijft reserveren door deze optie te selecteren in het verlofaanvraagformulier.

Vervoer

Hoe is vervoer naar werk geregeld?

Indien nodig kunnen wij vervoer van huis naar werk regelen. Dit kan per bedrijfsauto, bus of fiets.

Als je een auto van de zaak hebt, mag je deze alleen voor zakelijk gebruik (werk) gebruiken. Indien er privéritten worden aangetroffen, worden deze in rekening gebracht.

Je bent er ook verantwoordelijk voor dat je je aan de verkeersregels houdt.

Als je jouw privéauto namens ons gebruikt, ontvang je daarvoor een vergoeding.

Moet ik betalen voor het vervoer (voor werkgerelateerde doeleinden) dat Level One Uitzendbureau verzorgt?

Nee, het vervoer is gratis.

Als chauffeur ontvang je een extra vergoeding, en ook als je passagiers meeneemt. Dit moet worden goedgekeurd door de coördinator, dus neem altijd contact op met je coördinator als je vragen hebt. De vergoeding voor een chauffeur kan variëren van € 2,50 tot € 15,00 per dag.

Ziektekostenverzekering & gezondheid

Heb ik een ziektekostenverzekering nodig?

De basisverzekering is verplicht voor iedereen die in Nederland woont of werkt. De basisverzekering dekt de standaardkosten van bijvoorbeeld de huisarts, het ziekenhuis of de apotheek. Een aanvullende zorgverzekering is niet verplicht.

U bent zelf verantwoordelijk voor de aanmelding bij een verzekeraar. Bent u niet verzekerd, dan loopt u het risico op een boete. Wij bieden onze uitzendkrachten een collectieve zorgverzekering aan. De premie wordt ingehouden op uw salaris en wij regelen de aan- en afmelding en overige administratieve zaken. De premie voor 2025 bedraagt ​​€ 37,87.

Indien je reeds over een BSN-nummer beschikt, hebben wij dit nodig voor ons personeelsdossier en om alle betalingen te kunnen verrichten.

Kan Level One een zorgverzekering voor mij regelen?

Iedereen die in Nederland werkt, heeft een zorgverzekering nodig. Wij kunnen die voor u regelen als u dat wilt. We hebben een collectief met HollandZorg.

HollandZorg biedt een passende zorgverzekering voor mensen die in het buitenland wonen en in Nederland werken.
HollandZorg biedt een persoonlijke inlog waarmee u al uw gegevens kunt inzien en digitaal zaken kunt regelen.

Klik op deze link voor alle informatie over HollandZorg en de voorwaarden. Holland Zorg Flexpolis

Klik op deze link voor meer informatie over hoe u zich kunt registreren en een eigen account kunt aanmaken als u verzekerd bent bij HollandZorg. HollandZorg

Waar kan ik mijn ziektekostenverzekering pas vinden?

Als u kiest voor een zorgverzekering bij HollandZorg, ontvangt u na activering van uw verzekering een welkomstmail van HollandZorg.
In deze mail vindt u uw relatienummer van HollandZorg, dat u nodig heeft om uw account aan te maken.

Voor de eerste inschrijving heeft u de volgende gegevens nodig:
– BSN
– Relatienummer HollandZorg
– Geboortedatum
– Mobiel nummer

Deze eerste registratie kunt u doen door op onderstaande link te klikken:
Registreer HollandZorg

Nadat u dit heeft gedaan, krijgt u toegang tot uw persoonlijke Mijn HollandZorg account

In het Mijn HollandZorg portaal vindt u diverse zaken. Ook uw digitale zorgverzekeringspas (EHIC) vindt u hier.

Wat dekt de ziektekostenverzekering van hollandzorg?

Verplichte zorgverzekering: Flexpolis publieke zorgverzekering

De Flexpolis basiszorgverzekering is de verplichte zorgverzekering in Nederland. De basiszorgverzekering geeft verzekerden recht op de meest noodzakelijke zorg, zoals huisartsenzorg, ziekenhuisopname en spoedeisende hulp.

Aanvullende verzekeringen: Flexpolis No Risk I en No Risk II

Met een aanvullende verzekering hebben uw buitenlandse medewerkers recht op extra vergoedingen die voor hen bijzonder interessant zijn, maar die niet vergoed worden vanuit de basisverzekering. Hieronder vindt u de vergoedingen van onze aanvullende verzekeringen:

Geen risico I 2025Geen Risico II 2025
Verplicht eigen risico zoals gedefinieerd in de basisverzekering zorgverzekering (€ 385,-)100%
Spoedeisende tandheelkundige zorg in Nederlandmaximaal € 200,- per kalenderjaar
Repatriëring (vervoer naar huis) binnen Europa indien medisch noodzakelijk100%
Repatriëring (vervoer naar huis) binnen Europa bij overlijden100%
Vergoeding wettelijke eigen bijdrage geneesmiddelen € 250,-100%

Voor meer informatie kunt u ons online vergoedingenoverzicht raadplegen of onze verzekeringsvoorwaarden (PDF) lezen .

Wat moet ik doen als ik mij niet goed voel en naar de dokter wil?

Je moet contact opnemen met je coördinator en uitleggen hoe je je voelt en wat er is gebeurd. Indien nodig wordt een bezoek aan een arts geregeld.

Krijg ik doorbetaald als ik ziek ben? Hoeveel dagen zijn de ”wachtdagen”?

De uitzendkracht is verplicht om op de eerste dag van arbeidsongeschiktheid dit zo spoedig mogelijk, en in ieder geval vóór 10.00 uur, telefonisch aan de uitzendonderneming te melden.

Uitzendovereenkomst met uitzendbeding:

Fase A: De eerste dag van arbeidsongeschiktheid geldt als wachtdag op grond van de Ziektewet en de uitzendkracht heeft hierover geen recht op een uitkering.

Het dagloon dat wordt gehanteerd voor de berekening van de uitkering wordt vastgesteld door het UWV of door het uitzendbureau dat eigenrisicodrager is voor de Ziektewet.

Uitzendovereenkomst zonder uitzendbeding:

De eerste dag van arbeidsongeschiktheid geldt als wachtdag. Over deze dag heeft de uitzendkracht geen recht op loon.

De uitzendkracht heeft gedurende de eerste 52 weken van arbeidsongeschiktheid recht op 90% van het tijdloon en ten minste het geldende wettelijk minimumloon.

Vakantie & Verlof

Hoe en wanneer vraag ik vakantie aan?

Natuurlijk wilt u periodiek welverdiende vakantie opnemen. U kunt dit doen via onze verlofaanvraagformulieren die u op kantoor en website kunt vinden, of via onze app https://app.level1.nl/flex/ . Wij verzoeken u wel om de verlofaanvraag minimaal 2 weken van tevoren in te dienen, zodat wij tijdig vervanging kunnen regelen. Indien u de verlofaanvraag tijdig heeft ingediend, ontvangt u, afhankelijk van uw akkoord, het aantal vakantie-uren van uw aanvraag. Uiteraard ontvangt u hier ook de salarisspecificatie. Vakantie-uren kunnen alleen worden uitbetaald indien er vakantie-uren zijn opgebouwd. Het actuele saldo vindt u op uw salarisstrook.

Wat is vakantiegeld en wanneer wordt het uitbetaald?

Vakantiegeld is een bedrag dat u altijd op uw loonstrook kunt terugvinden. Dit bedrag bedraagt ​​8,33% van uw bruto jaarsalaris. Het wordt minimaal eenmaal per jaar uitbetaald in de eerste week van juni. Als u niet meer dan 6 weken heeft gewerkt, worden alle reserveringen automatisch uitbetaald.

Ik ga op vakantie. Wanneer worden mijn vakantie-uren uitbetaald?

Je wordt wekelijks of vierwekelijks uitbetaald. Je vakantie-uren worden dus in deze volgorde uitbetaald. Vakantie-uren worden uitbetaald als we een vakantieaanvraag voor welke periode hebben ontvangen en als er nog een reservering beschikbaar is. Anders worden de reserveringen na 6 weken uitbetaald, maar werkt het niet automatisch.